У Солоницівці стартувала сплата податку за зайві метри житла

Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні особи - власники житлової нерухомості, якщо площа житла, що перебуває  в їх власності перевищує встановлений ліміт – пільгову площу (незалежно від кількості об'єктів).
Фото з відкритих джерел

Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні особи - власники житлової нерухомості, якщо площа житла, що перебуває в їх власності перевищує встановлений ліміт – пільгову площу (незалежно від кількості об'єктів).

Пільгова площа  (ліміт) складає:

  • для квартир - 60 кв. м;

  • для приватних будинків - 120 кв. м;

  • для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.

 

Який розмір податку у 2024 році?

У 2024 році ставка податку на один квадратний метр не перевищує 1,5% від мінімальної зарплати. Розмір ставки залежить від місцевої влади, яка його і встановлює.

Відповідна ставка податку буде розраховуватися від розміру мінімальної зарплати станом на 01 січня 2023 року (6700 грн) і становитиме максимум 100,5 грн за кожен «зайвий» метр.

Приклади:

1.     Власник квартири на 90 квадратних метрів заплатить максимум 3 015 гривень за «зайві» 30 квадратів.

2.     Якщо особа володіє будинком на 125 квадратних метрів, то платитиме вона всього за 5 зайвих кв. м, тобто всього 502,5 грн.

 

Як і коли сплачувати податок?

Податок на нерухомість нараховується за попередній календарний рік. Платіжки від Державної фіскальної служби мають надійти до 01 липня 2024 року. Сплатити суму, зазначену у них, потрібно впродовж 60 днів з моменту отримання квитанції.

 

Яке покарання за несплату?

За невчасну сплату податку на нерухомість передбачений штраф – 10% від суми податкового боргу за прострочку до 30 днів. Якщо понад місяць, тоді штраф – 20% від суми податку на нерухомість Пеню за несплату автоматично рахує система – залежно від суми боргу, кількості прострочених днів та інших чинників. Фізичну особу-підприємця за податковий борг можуть позбавити свідоцтва платника єдиного податку.

 

Хто звільняється від сплати?

Логічно, податок не платять власники, чиє житло відповідає нормам.

Від податку звільняються також фізичні особи, які мають нерухомість:

▫ розташовану на території, де ведуться чи велися активні бойові дії;

▪ розташовану на території, яка тимчасово окупована рф;

▫ непридатну для проживання у зв’язку із війною.

 

Соціальні мережі

 

Google LogoДодати Gromada як бажане джерело в Google
Коментарі
Ще декілька актуальних новин на зараз

Ми ї̶м̶о̶ використовуємо деякі кукі, детальніше у Політиці сайту